woensdag 4 januari 2012

nog meer kussens

Het vierkante kussen is voor de grote zus van mijn vriendin.
Het hartkussen heb ik gemaakt omdat ik het een kussen voor een goed doel is. Wie weet kunnen we in Nederland ook zoiets starten......




Het hartkussen is niet zomaar een kussen. Het geeft mensen met borstkanker verlichting na een operatie (de arm wordt ondersteunt door het kussen en zo komt er minder trek op het weefsel te staan).
Het patroon heb ik uit een Duits tijdschrift. Ze riepen mensen op om kussens te maken voor mensen met borstkanker.                              Het patroon is gratis.
Ik heb nu kapokvulling gebruikt. Die is eigenlijk wat te hard. De gewone synthetische vulling is prettiger.

Het kussen kan natuurlijk ook gebruikt worden om gewoon aan iemand te geven die het leuk vindt.

1 opmerking:

  1. Zo, zo... heb jij vakantie ofzo ;-)
    Wat een goed idee dat hart-kussen! Ik pak niet meer zo snel mijn masjien al heb ik laatst wel weer leuke lapjes gekocht... komt niet meer goed met mij vrees ik ;-)
    Blessings, Esther

    BeantwoordenVerwijderen