zondag 6 mei 2012

hoedenmal(letjes)

Afgelopen week hadden de jongens vakantie en ben ik met ze gaan kamperen in de Eifel. Natuurlijk moest er hobby-werk mee.

Dit keer had ik uitgeharde pur bij me, om hoedenmallen van te maken.
Om een goede mal te modelleren heb ik meerdere dagen nodig:
Eerst moet de pur gespoten worden en uitharden. (Dat had ik thuis al gedaan).
Dan kan de pur gesneden worden in de juiste vorm. 
Om de vorm dan verder af te maken gebruik ik het liefst papier-maché.
De papier-maché moet dan goed drogen.
Als laatste gaat plakband overheen zodat bij het stomen de papier-maché niet oplost. 



Dat laatste moet ik nog even doen want door alle vocht waren de mallen nog niet goed droog. 
Nadat ik 1 grote mal gemaakt had had ik nog allerlei stukken over. Daar heb ik uiteindelijk kleine mallen van gemaakt waardoor ik poppenhoeden kan maken. 
Nu nog ergens tijd vinden om alle hoeden te gaan maken.


 

1 opmerking:

  1. Hallo Suzanne,

    Ik zocht op google naar hoedemallen,omdat ik erzelf mee aan het experimenteren ben, En kwam op jouw blog terecht! Wat een idee om dat met peur te doen, ik was zelf al bezig met gips e.d.

    Groetjes
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen