maandag 24 december 2012

sjaal

Het vorig jaar wilde ik deze sjaal al maken, maar ik wist de steek niet.

In de voorjaarsvakantie hebben mijn moeder en ik heel wat proeflapjes zitten maken, maar het werd helemaal niks.

Twee weken geleden zag ik in Margraten bij 'Het zwarte schaap' de sjaal buiten hangen.
Ik ben dus meteen naar binnen gelopen om wol te kopen én het patroon.
Nou blijkt het patroon echt super simpel te zijn.........

 
 Het geheim van deze sjaal is:
Zet een oneven aantal steken op. Begin elke naald met 2 recht, ga daarna door met 2 averecht, 2 recht enz. Op het eind blijft er dan 1 steek over die altijd averecht is.
Als je dan een aantal naalden gebreid hebt zie je dat de voor en de achterkant precies hetzelfde worden. 



Ik heb 4 bolletjes garen gebruikt (ON live, linie 268, lucido) en op naalden 10 gebreid. Het is echt een lekker project voor zo even tussendoor. 
Wat mij betreft kan de winter nu echt komen. Ik ben er helemaal klaar voor !
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten