zondag 20 januari 2013

basispatroon 2


Een kleine verandering in het basispatroon geeft basispatroon 2.
In dit patroon zijn alle losse (behalve de eerste 4) vervangen door stokjes.
Het resultaat van basispatroon 2 is wat voller.
Het aantal mogelijkheden is hetzelfde. Daarom heb ik 3 blokken gemaakt en laat ik de rest over aan je fantasie.
Je kunt weer werken met 1 kleur, 2 kleren, 3 kleuren of meer.......


De stap naar de volgende 4 is dan snel gemaakt.
Het is een combinatie van het basispatroon 1 en basispatroon 2.
De makkelijkste vorm is om per toer een ander patroon te maken.  
In alle voorbeelden die volgen heb ik met 3 kleuren gewerkt. Natuurlijk is ook hier weer de mogelijkheid om met 1, 2 of meer kleuren te werken.

1 toer alleen stokjes.


De toer na de 'toer met allemaal stokjes' is even wat lastiger. Als je de hoek gemaakt hebt, sla je 2 stokjes over en dan maak je 3 stokjes, daarna sla je weer 2 stokjes over dan 3 stokjes totdat je weer op de hoek bent.

2 en 3 toeren alleen stokjes.

  Bij deze granny heb ik de toeren met allemaal stokjes afgewisseld met het basispatroon.
Je kunt natuurlijk ook 2 toeren met stokjes na elkaar doen.
Zoals ik  dat bij de 3 toeren met stokjes gedaan heb.
Het zal voor zich spreken dat ook hier weer de nodige variaties in te maken zijn.






De volgende week komen er nog meer variaties van deze 2 basispatronen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten