donderdag 31 januari 2013

combinatie patroon 1 en 2

Het is even wat later geworden dan zondag. Ik kon even niet redden om zondag alles op mijn blog te zetten..
Vandaag had ik even tijd om mijn achterstallig 'werk' in te halen.
Dus hier zijn de 6 variaties gemaakt door patroon 1 en 2 met elkaar te combineren. Ik heb hier geen patronen van kunnen vinden. Ik hoop dat mijn korte omschrijving voldoende is om verder te kunnen.

Bij dit patroon begin je in de tweede toer meteen met stokjes te maken. Als je 2 hoeken hebt gehad maak je 2 losse en werk je verder in patroon 1.


Bij deze granny begin je ook in de tweede toer met stokjes. Als je de hoek om gaat, ga je verder met patroon 1, na de volgende hoek komen er weer allemaal stokjes en na de laatste hoek pak je weer patroon 1 op.

Bij deze granny maak je in de tweede toer, op de de stokjes van de vorige toer: 1 losse,1 stokje en 1 losse.
In de toeren daarna maak je 2 losse, 1 stokje en 2 losse.





Deze 2 granny's zijn hetzelfde opgebouwd, maar lijken anders door het gebruik van de kleuren.
Na  en voor elke hoek heb ik 2 losse gemaakt en in de toer eronder de hoekstokjes overgeslagen. In de tweede toer werk je gewoon volgens patroon 1. In de 3e toer wordt het patroon pas zichtbaar.
Voor toer 3 ziet dat dan als volgt uit: 2 losse, 2 stokjes (in de hoek), 2 losse,3 stokjes, 2 losse en de hoek



 

Bij deze laatste granny bestaat de 2e toer uit stokjes.
De 3e toer geeft dan het patroon.......
2 losse, 2 stokjes (in de hoek), 2 losse,3 stokjes in de 3 middelste stokjes van de vorige toer, 2 losse en de hoek.

Zondag heb ik nog een paar variaties op deze basispatronen en maak ik een start met een nieuwe basis granny.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten