dinsdag 5 februari 2013

granny's, nog wat variaties

pff, het is een beetje druk. Het is me dan ook niet gelukt om er 7 te maken.
Ik begin een beetje achter te lopen. Gelukkig heb ik de volgende week vakantie, dan kan ik een lekkere inhaal slag maken. De ideeën zijn er....nu nog de uitvoering.

De eerste 2 granny's bestaan uit stokjes en dubbele stukjes.
De dubbele stokjes hebben 1,5 x de hoogte van een stokje. Je kunt dit compenseren door een toer vasten erbij te voegen.


Deze granny komt uit het boek:'beyond the square, crocket motifs'  en bestaat volledig uit dubbele stokjes.  Hij is dus ook een stuk groter dan de andere granny's die ik gemaakt heb. 
Toen ik er mee bezig was dacht ik: "wat met dubbele stokjes kan, kan ook met stokjes. Dus heb ik daarna nog een met stokjes gemaakt.











 De laatste komt ook uit 'beyond the square, crocket motifs' en kan weer gezien worden als een nieuwe basis waarmee weer alle mogelijkheden kunnen w.b. kleur gebruik en het gebruik maken van toeren stokjes.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten